Näin rentoutat jännittyneitä lihaksia!
Näin rentoutat jännittyneitä lihaksia!
Niskan, selän, jalkojen ja käsivarsien jännityksestä johtuvat lihaskivut ovat yleinen ongelma arkipäivässämme, kun istumme paikoillamme ja stressitaso on korkealla. Mutta sekä lihaskipujen ehkäisyyn että lievitykseen on olemassa hyviä neuvoja.

Näin rentoutat jännittyneitä l

Näin rentoutat jännittyneitä lihaksia!


Niskan, selän, jalkojen ja käsivarsien jännityksestä johtuvat lihaskivut ovat yleinen ongelma arkipäivässämme, kun istumme paikoillamme ja stressitaso on korkealla. Mutta sekä lihaskipujen ehkäisyyn että lievitykseen on olemassa hyviä neuvoja.


Näin rentoutat jännittyneitä lihaksia!

Suurin osa meistä on joskus kärsinyt lihas- ja nivelkivuista niskan ja selän alueella, kivut johtuvat niska- ja hartiaseudun jännityksestä.


Pitkät työpäivät tietokoneen ääressä, väärä työskentelyasento, virheelliset liikeradat, raskaiden tavaroiden nostelu sekä stressi ja huolet työssä tai yksityiselämässä ovat tyypillisiä syitä, jotka aiheuttavat niska- ja selkälihasten jännitystä.


Joten, mitä voit tehdä kun lihaksia särkee?


Fyysinen aktiivisuus

On tärkeää olla fyysisesti aktiivinen. On osoitettu, että fyysisellä aktiivisuudella on positiivinen vaikutus lihas- ja nivelkipuihin – erityisesti voimaharjoittelulla on kipuja lievittävä ja estävä rooli. Myös uinti lämpimässä uima-altaassa voi vaikuttaa kipuja lievittävästi.


Estääksesi lihaskipuja on tärkeää ujuttaa jokaiseen päivään jotain fyysistä aktiviteettiä, löydä juuri sinulle sopiva liikuntamuoto.


Hyvä asento

Yksitoikkoinen työasento voi aiheuttaa lihaskipuja, rasitusvammoja ja ongelmia niskassa, selässä ja hartioissa.


Varmista, että jalat ovat tukevasti lattialla kun istut. Jalat eivät saa roikkua tuolilta, vaan niillä tulee olla tukeva ote alustaansa. Tuolin käsinojat eivät saa olla liian korkealla, muuten istut hartiat korvissa ja lihakset jännittyvät. Yksinkertainen ja hyvä sääntö on asettaa tuolin korkeus samalle korkeudelle kuin polvilumpiosi alaosa on, kun seisot tuolin vieressä.


Kun istut päivän aikana paljon, on hyvä pitää säännöllisesti taukoja, näin voit venytellä itseäsi muutaman minuutin ajan.


ThermaCare – kipuja lievittävä lämpötyyny

ThermaCare on todistetusti tehokas, se antaa kohdennettua lievitystä lihasjännityksen, ylirasituksen ja nivelrikon yhteydessä esiintyviin lihas- ja nivelkipuihin. Asetat sen helposti iholle joko lämpötyynyn vyön tai itseliimautuvan pinnan avulla.


ThermaCare vähentää lihasjännitystä ja lievittää kipuja. Lämpö tunkeutuu syvälle lihaksiin ja lievittää kipuja, jännittyneet lihakset rentoutuvat ja lihasten joustavuus palautuu.


Teho perustuu syvälle ulottuvaan 40°C pitkäaikaiseen lämpöön (8 tuntia).


Lämpötyyny on helppo asettaa paikoilleen ja se ei näy vaatteiden alta, lämpötyyny ei siis häiritse arkipäivän askareitasi.


Lue käyttöohje ennen tuotteen käyttöönottoa.



*ThermaCare-lämpötyynyn teho on kliinisesti todistettu, se vaikuttaa selkäkipuihin lievittävästi. ThermaCare Selkä antaa 8 tunnin lämmön + 8 tunnin rauhoittavan vaikutuksen. Saat jopa 16 tuntia kestävän kivunlievityksen jännittyneisiin lihaksiin. Terveydenhuollon laite. CE0120.