Huolehdi näöstä omega-3:n avulla!
Huolehdi näöstä omega-3:n avulla!
Silmien verkkokalvot tappi- ja sauvasoluineen koostuvat yli 60-prosenttisesti rasvasta, kun taas koko silmästä noin 20 prosenttia on rasvaa. Omega-3-rasvahappo dokosaheksaeenihappo (DHA) on yksi verkkokalvon ainesosista, ja se auttaa ylläpitämään näön normaalina.

Huolehdi näöstä omega-3:n

Huolehdi näöstä omega-3:n avulla!

Silmien verkkokalvot tappi- ja sauvasoluineen koostuvat yli 60-prosenttisesti rasvasta, kun taas koko silmästä noin 20 prosenttia on rasvaa. Omega-3-rasvahappo dokosaheksaeenihappo (DHA) on yksi verkkokalvon ainesosista, ja se auttaa ylläpitämään näön normaalina.


Huolehdi näöstä omega-3:n avulla!

Näkökyky heikkenee iän myötä jo pelkästään siksi, että näkösolut ovat normaalikäytössä alttiina kulumiselle. Esimerkiksi voimakas päivänvalo voi kuluttaa aistinsolujen päitä. Tilanne korjautuu öisin, kun silmät saavat lepoa ja ravintoaineita.


Omega-3 silmien terveydelle

Omega-3-rasvahappo DHA on yksi niistä ravintoaineista, joita silmä käyttää pitääkseen yllä näön normaalia toimintaa, DHA auttaa säilyttämään normaalin näön. Positiivisen terveysvaikutuksen saa nauttimalla 250 mikrogrammaa DHA-rasvahappoja päivittäin. Huomioithan, että on olemassa erityyppisiä omega-3-rasvahappoja, sekä kalasta että kasveista saatavaa. Meren lähteistä saatavat omega-3-rasvahapot ovat niitä, joiden on osoitettu vaikuttavan positiivisesti silmiemme terveyteen.